Periodista

La força política a les xarxes socials

CiU és el partit més influent i el que més seguidors té a Twitter, mentre que Iniciativa és el que menys

Al marge de qui obté majoria absoluta o qui ocuparà el segon lloc com a força amb més escons al Parlament, una de les dades rellevants que va donar a conèixer el Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) és la del gairebé 30% d’indecisos que encara no saben a qui votar el 25 de novembre. Una dada molt sucosa en plena campanya electoral i que servirà perquè els partits polítics utilitzin una de les armes que està més de moda per influir: les xarxes socials, un camp on CiU se situa com el partit més influent a Twitter i on Ciutadans és el més actiu a Facebook, segons un estudi de la consultora de comunicació i relacions públiques Porter Novelli.

El treball pretén discernir la capacitat d’influència que tenen els partits polítics i els seus candidats a les xarxes socials. I una de les conclusions a què arriba és que el nombre de seguidors no és proporcional a la influència del seu missatge. La capacitat real de poder repercutir va vinculada a l’amplificació dels missatges i a la capacitat d’interaccions en cadena que genera una piulada o un canvi d’estat a Facebook.

CiU i el president d’Esquerra, Oriol Junqueras, són els més influents a Twitter. La federació és el partit amb més seguidors –18.745– i el que sap dirigir millor el seu missatge, amb un 77,60% de repercussió. La segueix la formació republicana, amb 16.430 seguidors i un 76,60% d’impacte. En aquesta mateixa llista el PSC i Ciutadans empaten, amb un 75,50%, tot i que la diferència en nombre de seguidors sigui substancial –els socialistes en tenen 4.000 més–. La llista la tanca Iniciativa, amb 3.732 seguidors i una capacitat d’influència del 69%, una posició que xoca amb la del seu líder, Joan Herrera, que amb un 77,60% és el segon polític amb més capacitat d’influir a les xarxes malgrat ocupar el quart lloc en la llista dels candidats més seguits, amb 13.300 seguidors, al darrere d’Alfons López Tena, Albert Rivera i Oriol Junqueras, qui en té quasi 30.000 i és el que treu més profit de les xarxes socials, on obté una repercussió del 81,80%.

L’altra gran xarxa social és Facebook, on Ciutadans és el partit que més interacció i participació té amb els seus seguidors, amb un 38%, no gaire lluny dels socialistes, que amb un 32,50% ocupen la segona plaça tot i que Navarro no tingui un perfil oficial. Per candidats, Oriol Junqueras també ocupa la primera plaça en aquesta xarxa social, amb un 60% d’interacció, a molta distància de López Tena i Sánchez Camacho, qui el segueixen amb un 19% de participació. Artur Mas ocupa la quarta plaça amb un 11%.

Close
Benvingut a joansole.cat
També em pots seguir a les xarxes socials