Periodista

Newsweek, el retorn als quioscos d’un històric

newsweeks-final-ever-print-cover-features-a--hashtag

“El prestigi és en el format paper”

Aquesta afirmació és una constant per als qui volen establir una clara diferència entre la plataforma digital i el format paper. De fet, capçaleres digitals com el Diario.es Infolibre varen començar amb una edició totalment digital i més endavant van començar a publicar revistes en format paper com a prolongació de la seva tasca. Un cas que serveix d’exemple per als qui creuen en aquesta afirmació.

Fa tot just un any, el desembre del 2012, la revista setmanal Newsweek anunciava que deixava el format paper per ser únicament digital amb una portada que deia last print issue (última edició impresa). Ho feia amb 1,5 milions de vendes, una dada que pot semblar alta però que en comparació amb les que registrava a principis dels noranta, 3,3 milions, suposava un descens massa dur per a una capçalera que va sortir a la venda per primer cop el 1933.

Reinventar-se

La seva situació econòmica va empènyer la revista a canviar el seu model de negoci, on les vendes als quioscos eren una part molt important del seu finançament. La despesa en la impressió en paper i la caiguda de la publicitat van motivar la seva retirada i un canvi de model econòmic per tornar. Tenint com a referent el The Economist, Newsweek prioritzarà les subscripcions per davant de cap altre factor.

Un any en retirada

Des que Newsweek va desaparèixer ara fa un any, la capçalera ha seguit informant a través d’un format web amb menys personal i menys recursos. Segons l’editor en cap de la revista, Jim Impoco, el llançament els quioscos es contempla com “un producte boutique o premium”.

La revista preveu començar amb una circulació de 100.000 exemplars el primer any, una xifra que permet un marge de maniobra prou important com per ampliar o reduir en base les vendes.

Close
Benvingut a joansole.cat
També em pots seguir a les xarxes socials