trajectòria professional

Em dic Joan Solé, soc assessor de comunicació i relacions públiques freelance especialitzat en el desenvolupament d’estratègies digitals per enfortir, augmentar i millorar la notorietat, la reputació i el prestigi de la marca personal o corporativa. La meva trajectòria professional sempre ha anat lligada al món de la comunicació i el periodisme. Des de fundar la meva pròpia revista d’anàlisi d’actualitat política i futbolística a ser tertulià en diferents mitjans com Catalunya Ràdio. He exercit de periodista, redactor cap, cap de premsa i assessor de comunicació per a organitzacions/empreses privades, partits polítics i entitats sense ànim de lucre. Fins i tot he tingut temps al fet que em publiquessin dos llibres! Amb un peu en cada costat de la trinxera i buscant sempre nous reptes, em caracteritza no ser un gran seguidor de la zona de confort. M’apassiona la comunicació i poder fer realitat els reptes dels meus clients, aquests són alguns d’ells.

Direcció de campanya i estratègia digital

En el marc de les eleccions municipals del 2023, des del mes de febrer d’aquell vaig exercir de director de campanya d’un partit polític municipal (confidencial). L’estratègia desenvolupada i executada durant 4 mesos va fer millorar notablement els resultats electorals del mateix partit en les passades eleccions municipals, assolint més regidors i entrant a formar govern.

YouPlanet

L’abril del 2021 m’incorporo com a especialista de comunicació a YouPlanet. L’agència d’influencer màrqueting referent de parla hispana amb creadors de contingut com Auronplay, Ángela Mármol i Wismichu entre molts altres.

Sí al futur

Arran de la feina feta a la Plataforma Més que una Moció la candidatura de Víctor Font a la presidència del FC Barcelona, Sí al futur, em va proposar ser el responsable de les xarxes socials de la candidatura i coordinar l’equip format per l’Albert Medina, la Mònica Garcia i l’Èlia Planchart.

Més que una Moció

El mes de setembre del 2020 vaig ser designat com a responsable de prensa y estrategia social media de ‘Més que una moció’ de la Plataforma Més que una Moció. La meva tasca era la de crear i desenvolupar el missatge i tot el contingut audiovisual a les xarxes socials. El resultat fou que, amb un perfil inicial de 3.000 seguidors, amb un missatge en català i una estratègia enfocada a recuperar allò que va fer del Barça ‘Més que un Club’ l’impacte total a Twitter fou de més de 10 milions d’impressions. El 27 d’octubre, Josep Maria Bartomeu va dimitir de president del FC Barcelona.

Revista Mirall

El novembre del 2013 vaig emprendre RevistaMirall.com, una capçalera digital de reportatges i entrevistes de temàtica sociocultural i política que en els darrers anys s’ha especialitzat en l’anàlisi de l’actualitat política i blaugrana.

Craft Barcelona

Assessorament i execució de plans de comunicació per a potenciar la imatge corporativa de l’històric bar de cervesa artesanal a les seves xarxes socials. Durant la pandèmia, i amb les fases de tornada a l’activitat, es va elaborar un pla de comunicació per atraure clients de Barcelona davant la manca de turistes.

Arquimedis

Assessorament en la imatge i edició de material corporatiu per anunciar la inauguració d’un nou despatx del bufet d’advocats a Granollers.

La República

El setembre del 2016 inicio un període d’assessorament periodístic al grup Catmèdia S.L amb molt bons resultats: ‘Segon màxim històric del directe!cat: 814.740 gràcies‘, ‘924.104 gràcies! Rècord absolut de visites del directe!cat‘, ‘directe!cat tanca el 2016 amb el seu màxim històric de visites‘. Setembre del 2017 va superar el milió de visites, i l’octubre 1.500.000 visites úniques. Juliol del 2018 fem el llançament de La República, el projecte pel qual vam estar treballant durant dos anys al directe.cat. En aquest nou diari exerceixo de redactor en cap. El maig del 2019 tanco l’etapa de redactor en cap de La República després d’aconseguir en 28 dels 32 mesos l’objectiu de superar les 700.000 lectures úniques per dedicar-me plenament a Revista Mirall.

Junts pel Sí & Súmate

Del juliol del 2015 fins al 27 de setembre cap de premsa de l’Eduardo Reyes, president de Súmate, i número 6 de la llista de Junts pel Sí, pel període electoral. A més, assessor de comunicació de l’entitat Súmate fins a l’última setmana de novembre de 2016. Durant aquest període com a secretari de comunicació de l’entitat vaig ser l’encarregat de gestionar tota la comunicació corporativa i política de l’associació. Des de les xarxes socials fins a l’edició de material de campanya i màrqueting.

+ info.

jsole@accent.barcelona